Το φετινό Salone del Mobile αγκάλιασε τη βαθιά σύνδεση ανάμεσα στο φως, την ύλη και την ανθρώπινη υπόσταση. Με το συγκινητικό θέμα «Thought for Humans», η καμπάνια —σε επιμέλεια του καλλιτέχνη Bill Durgin από τη Νέα Υόρκη— επανεξέτασε το ανθρώπινο σώμα ως κεντρικό άξονα στην εξελικτική πορεία του design. Μέσα από τις εικόνες του, ανέδειξε την επιστροφή στην αφή και τη φυσική υλικότητα, καταγράφοντας τον διαχρονικό δεσμό ανάμεσα στη μορφή, την ανθρώπινη παρουσία και τον σκοπό του αντικειμένου.
«Η νέα καμπάνια γιορτάζει την επιστροφή στην αφή», εξήγησε ο Durgin, «δίνοντας ξανά προσοχή στη σύνδεση του ανθρώπινου σώματος με το design»
Και δεν θα μπορούσαμε να συμφωνούμε περισσότερο. Στην Asset Interiors, πιστεύουμε ότι οι χώροι εξελίσσονται μαζί με τους ανθρώπους που τους κατοικούν. Αντιδρούν, προσαρμόζονται και αντανακλούν τις συναισθηματικές και φυσικές μας ανάγκες. Αυτή η πεποίθηση βρίσκεται στον πυρήνα της φιλοσοφίας μας: space becomes place — όταν το design ξεπερνά την αισθητική και γίνεται πηγή σύνδεσης, άνεσης και δημιουργικότητας.
Η ομάδα μας βρήκε ουσιαστική σύνδεση με πολλές από τις τάσεις που ανέδειξε το Haworth 2025 Trend Report, που εξετάζει πώς το συναίσθημα, το χρώμα και η οικολογική συνείδηση διαμορφώνουν το μέλλον του design. Από την παλέτα Dualities — που ενώνει απαλά παστέλ με βαθιές, σκιασμένες αποχρώσεις — μέχρι υλικά όπως ο ανακυκλωμένος πολυεστέρας της συλλογής Cardigan Lounge, αυτό το όραμα για το design παραμένει ανθρώπινο, κυκλικό και βαθιά συναισθηματικό.
Για να φέρουμε αυτές τις σκέψεις πιο κοντά στην καθημερινότητά μας, δύο μέλη της ομάδας της Asset Interiors, μοιράζονται τη δική τους, ξεχωριστή οπτική για τον ρόλο του design σήμερα.
Η Αγγελική Τζαμάλη, Brand Representative της Asset Interiors και εκπρόσωπός μας σε συνομιλίες με αρχιτέκτονες και διεθνείς συνεργάτες, η οποία φέτος παρευρέθηκε στην Εβδομάδα Design του Μιλάνου, καθώς και η Τατιάνα Μυλωνάκη, Creative Content & Ideation Coordinator, υπεύθυνη για τον σχεδιασμό της οπτικής ταυτότητας και της εμπειρίας στο showroom.
Κατά την επίσκεψή μου στο Salone del Mobile 2025, υπήρξε μια στιγμή που ένιωσα βαθιά σύνδεση. Ανάμεσα σε εντυπωσιακές εγκαταστάσεις και φουτουριστικά concepts, μπήκα σ’ έναν ήσυχο χώρο σχεδιασμένο για την ενίσχυση της ψυχικής και σωματικής ευεξίας. Μέσα στο “Soul Bubble”, κάθισα σε ένα κάθισμα με ενσωματωμένους αισθητήρες που απεικόνιζαν σε πραγματικό χρόνο την πνευματική μου κατάσταση — όπως τα επίπεδα χαλάρωσης και συγκέντρωσης — μέσω της στάσης του σώματός μου. Συζήτησα με έναν από τους σχεδιαστές, ο οποίος μου εξήγησε ότι η φιλοσοφία τους βασίζεται σε δύο άξονες: πώς χρησιμοποιούμε τον χρόνο και τον χώρο, και την ποιότητα της επικοινωνίας. Ο στόχος τους ήταν να ενισχύσουν τη δημιουργικότητα και την ευεξία μέσα από “αόρατα” στοιχεία — εκείνα που ξεχνάμε στην καθημερινότητά μας.
Αυτό που με εντυπωσίασε ήταν η τεχνολογική πρόκληση που ανέλαβαν: για πρώτη φορά στον κόσμο σχεδίασαν μια τεχνολογία εκτύπωσης μεγάλης κλίμακας σε ύφασμα, ενσωματώνοντας αισθητήρες μέσα σε αυτό. Η ιδέα ότι ο καναπές σου μια μέρα μπορεί να αντιδρά στο ενεργειακό σου επίπεδο με ζεστασιά, απαλή κίνηση ή διακριτικούς κραδασμούς για να ανεβάσει τη διάθεσή σου, μου φάνηκε ταυτόχρονα πρωτοποριακή και παρηγορητική. Αυτό το στιγμιότυπο μου υπενθύμισε πως ακόμα και το πιο απλό αντικείμενο που αγγίζουμε, επηρεάζει τη διάθεσή μας. Το design εδώ είναι γέφυρα ανάμεσα στον άνθρωπο και τον εσωτερικό του κόσμο. Με την τεχνολογία και την τεχνητή νοημοσύνη, το design εξελίσσεται σε μια νέα γλώσσα για να αισθανόμαστε, να εκφραζόμαστε και να υποστηρίζουμε τα ανθρώπινα συναισθήματα.
Από τα πρώτα μου βήματα στη σχολή design, πίστευα πως το design είναι ταυτόχρονα κινητήριος δύναμη και εργαλείο για να κάνεις τη ζωή πιο όμορφη, πιο λειτουργική και πιο ουσιαστική. Αυτή η πεποίθηση συνεχίζει να με καθοδηγεί σε κάθε project στην Asset Interiors. Είτε επιμελούμαι την ατμόσφαιρα του showroom, είτε οργανώνω ένα event, είτε δημιουργώ οπτικό περιεχόμενο ή διαμορφώνω τη φωνή ενός project, ο στόχος είναι πάντα ο ίδιος: να προσφέρω κάτι νέο που κάνει την καθημερινότητα λίγο πιο εύκολη, λίγο πιο όμορφη, λίγο πιο «ευχάριστη».
Το χρώμα παίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτή τη διαδικασία. Πιστεύω βαθιά ότι η ισορροπία των χρωμάτων σε έναν χώρο μπορεί κυριολεκτικά να αλλάξει τον ρυθμό της καρδιάς σου. Επηρεάζει άμεσα το πώς νιώθεις εκείνη τη στιγμή.
Ελκύομαι από τα χρώματα της φύσης: τα γαλήνια μπλε του ουρανού και της θάλασσας, τα πράσινα, και τις γήινες αποχρώσεις όπως το μπεζ και το καφέ. Έχουν μια ήσυχη δύναμη, μια αίσθηση οικειότητας. Από την άλλη, τα έντονα και ζωηρά χρώματα όπως το ματζέντα, το ροζ, το κόκκινο ή το κίτρινο μάς γεμίζουν ενέργεια. Είναι σαν ένα ανθισμένο λιβάδι. Κάθε χρώμα κουβαλάει ένα συναίσθημα, και παρόλο που αυτή η αντίδραση είναι προσωπική, πιστεύω πως η παλέτα της φύσης μάς αγγίζει όλους με έναν τρόπο οικείο και αληθινό.
Η αφήγηση είναι βασικό κομμάτι της δικής μου προσέγγισης στο design — ειδικά μέσα στο showroom. Κάθε στήσιμο δεν είναι απλώς μια παρουσίαση επίπλων, αλλά μια εμπειρία που δείχνει πώς μπορεί να νιώσει και να λειτουργήσει ένας χώρος. Μέσα από τη διάταξη, τα υλικά, το φως και τα χρώματα, δημιουργούμε εικόνες που μιλούν για συγκέντρωση, άνεση, συνεργασία ή χαλάρωση — ανάλογα με το τι θέλουμε να προσφέρει κάθε στοιχείο στην καθημερινή ζωή. Στην Asset Interiors, το design δεν έχει να κάνει μόνο με την εικόνα — αλλά και τα συναισθήματα. Το showroom λειτουργεί σαν ένας ζωντανός χώρος που βοηθά τον καθένα να φανταστεί τη δική του ιστορία μέσα σ’ αυτόν.
Σε έναν κόσμο που αλλάζει συνεχώς, το design παραμένει ο σταθερός κρίκος ανάμεσα στους ανθρώπους, τους χώρους και τις εμπειρίες. Από τις ιδέες που φέραμε μαζί μας από το Μιλάνο, μέχρι τα περιβάλλοντα που διαμορφώνουμε κάθε μέρα, η ουσία παραμένει μία: στο επίκεντρο βρίσκεται ο άνθρωπος. Και αυτός είναι ο ρόλος του design — όχι μόνο να ομορφαίνει τον κόσμο, αλλά να τον κατανοεί, να τον εξελίσσει και τελικά να τον κάνει πιο βιώσιμο, πιο λειτουργικό και πιο ουσιαστικό.